Frågor och svar!

Som jag skrev i förra inlägget så har det kommit in en del frågor, de tänkte jag svara på nu!

Hur mycket kostar en ring?
En ring kostar 700:-, inklusive stansningen (dvs texten på ringen). Om man inte befinner sig i närheten av Kristianstad (där jag bor) och kan hämta den där, så tillkommer också en avgift för att skicka den via posten (runt 50:-, ska ta reda på exakt pris imorgon).

Vilka typsnitt finns det?
Det finns bara det typsnittet som ni kan se på mina egna ringar i tidigare inlägg.

Hur lång kan texten vara som max
?
Det är lite svårt att svara på. En ring som är av en större storlek går att få in lite mer text medan en ring som är av en liten storlek får man in lite mindre text. Men i regel kan man säga att två namn på 6-7 bokstäver får man alltid in, lite korta citat och dyl. brukar också gå bra. De är nästan lättast att maila mig och fråga, t.ex. "Får jag plats med Carpe Diem på en ring i storlek 17?", så ska jag svara så snabbt jag kan.

Har du både smala och breda ringar?
Jag har bara den breda ringen hemma. Och ärligt talat så tycker jag faktistk den är bättre än den smala ringen även fast jag gillar mina egna ringar väldigt mycket. Det är kanske inte omöjligt att i framtiden jag kan få tag i de smala ringarna igen men för tillfället är det inte aktuellt.

Vilka mått är det på ringarna?
Måtten är följande:
Bredd: 8mm
Höjd: 2mm

Säljer du till privatpersoner?
Självklart!

Hur långt tid tar det från att man beställer tills man får hem sin ring?
Man ska komma ihåg att jag inte är något stort företag som leverar saker på löpande band.
Utan det jag håller på med är fortfarande på hobbynivå och det är jag som också gör ringarna själv också.
Det ligger ett hantverk bakom varje ring därför tar det också längre tid. Jag kan inte heller köpa på mig ett stort lager pga. ekonomiska skäl, hoppas ni har förståelse för detta.
Jag brinner verkligen väldigt mycket för detta och ska göra allt jag kan för att kunna leverera så fort som möjligt.
Det lättaste är att vi håller kontakten via mail eller dyl. Men under "normala" förhållande (jag har din storlek hemma, posten inte har problem med leveranser eller något annat som dyker upp under vägen) så kan du räkna med en vecka/6-7 arbetsdagar ungefär.

Hur vet jag vilken ringstorlek jag har?
Det lättaste är att mäta sin ringstorlek hos en smyckesbutik/guldsmed. Kanske har du en ring på dig, gå in och få den mätt med ett ringmått. Skulle du inte ha någon ring så gå in och fråga om du kan få din storlek uppmätt på det finger du hade tänkt ha ringen på. Att komma ihåg då är att jag har storlekarna 16-21.5, både hel och halvnummer (16, 16.5, 17 osv.)


Hoppas att dessa svaren har varit till någon hjälp sålänge, jag ska fortsätta svara på mer imorgon!

Här är en bild på hur den breda ringen ser ut, ostansad dock. Den breda är alltså den ringen till vänster på bilden. Jag la en tändsticksask bakom med för att man skulle få någon liten uppfattning om hur stor ringen är.






/Anton

Kommentarer
Postat av: ??

Hur kan en ring vara så dyr??

2009-11-18 @ 13:51:58
Postat av: Sara

Hej! Även jag undrar hur ringen kan vara så dyr!? Förresten är de riktigt snygga! Grym ring som du gav till Calle!

2009-11-18 @ 14:10:35
URL: http://honeydotcom.blogspot.se
Postat av: Tobias

Grymma ringar du gör =)

2009-11-18 @ 14:57:21
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Anton

Hej!

Angående priset så tycker jag faktiskt inte att det är speciellt dyrt för en egen hantverkad ring. Det ligger också mycket jobb och kärlek bakom mina ringar, och det finns ingen som har en likadan ring i världen. Bara en sån sak borde ju betyda mycket, det gör det i alla fall för mig! Man ska komma ihåg att jag inte är något stort företag heller som kan beställa hem containrar fulla med ringar och på så sätt pressa priser. Utan detta gör jag på min fritid.

Hoppas ni förstår hur jag menar. Jag uppskattar verkligen all respons, både bra som dålig och det är alltid kul att läsa.



Ta hand om er!

2009-11-18 @ 22:19:35
URL: http://soliddesign.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tyckte snarare att det var väldigt billigt! Jättefina ringar, verkligen :) Kanske bestället någon gång..

2009-11-18 @ 23:12:44
Postat av: stiff

Hej Anton!

Jag blev grymt sugen på att beställa från dig. Tycker dina ringa är riktigt nice och måste säga att Calles ring var klockren.



Tänkte fråga om man skulle vilja ha en mindre "sten" på ringen är det möjligt? eller du gör enbart med stansning?



Mvh Stefanie

2009-11-18 @ 23:46:20
URL: http://stiffnie.blogg.se/
Postat av: Anton

Hej Stefanie!

Vad kul att du gillar mina ringar!

En mindre sten på ringen kan jag tyvärr inte lösa, jag håller enbart på med stansning.



Ha det bra!

2009-11-20 @ 11:31:04
URL: http://soliddesign.blogg.se/
Postat av: Skrika

Hej..!



Riktigt snygga ringar :) Blir sugen på att beställa en men jag har en liten fundering.. Jag skulle nog vilja få med ganska mycket text, vilket gör att två små ringar hade passat mig mycket bättre än en stor, så vad avgör om du får hem små ringar? Eller kan man skriva dubbla rader på den stora?



Jag har små händer och ganska smala fingrar, vet du om någon haft för smala fingrar för dina minsta ringar? (Har inte hunnit kolla storlek än :P )



Mvh



Erika

2009-11-20 @ 18:10:21
URL: http://skrikas.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Hejsan, jag blev riktigt sugen på en av dina ringar och jag funderar på att köpa en till mig själv som en julklapp ;)

Men måste bara fråga, finns det en chans att du skulle kunna skriva ett japanskt tecken?

Tacksam för svar som en kommentar på min blogg!

Kramar från Sigrid

2009-11-28 @ 00:08:02
URL: http://sigridss.blogspot.com
Postat av: Sigrid

Tack så mycket för ditt svar!

Då vet jag :)

Nu ska jag bara komma på nått coolt som jag kan ha på ringen ;D Jag åter kommer senare!

Tack

2009-11-29 @ 22:10:40
URL: http://sigridss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0